22.07.2024 12:11
Uusi, raikkaampi ja modernimpi ilme, soveltuu niin kentälle kuin vapaa-aikaankin. Oulun Golfin uusi logo kunnioittaa perinteikkään logon ideologiaa ja tunnistettavuutta, tuoden siihen raikkautta ja nykyaikaa. Se mahdollistaa logon käytön monipuolisesti digitaalisessa ja fyysisessä ympäristössä. Tyylikkyys on ollut keskiössä uuden ilmeen suunnittelussa, jotta pelaajat voivat kantaa sitä ylpeydellä sekä kentällä että sen ulkopuolella.
Strategia- ja brändiuudistuksen myötä olemme tehneet kehityssuunnitelman, jonka pohjalta jatkuvasti viemme golfkeskustamme ja yhteisöämme eteenpäin, sinun asiakaskokemuksesi eteen.
Brändityö ja sen konkreettiset lopputulokset kumpuavat vahvasti työstetystä strategiasta ja siitä, mitä Oulun Golf haluaa tulevaisuudessa olla ja tarjota asiakkailleen. “Halusimme tuoda brändissämme entistä vahvemmin esiin niitä ominaisuuksia, jotka erottavat meidät muista ja tekevät meistä Oulun Golfin”, toimitusjohtaja Petri Väänänen tiivistää.
Oulungolfilaisuuteen liittyy pitkät perinteet, intohimo golfiin, urheilullisuus, sekä oululainen aitous, rentous ja yhteen hiileen puhaltamisen kulttuuri. Oulun Golfissa on pystytty luomaan tunnelma ja energia, joka kulminoituu sloganiin: Golfarin toinen koti. Moni varmasti allekirjoittaa sen ajatuksen, että saapuessaan Oulun Golfiin, tuntuu kuin saapuisi toiseen kotiinsa. Golf on jatkunut Oulun Golfissa monessa perheessä jo useamman sukupolven ajan ja brändityön yhtenä tarkoituksena on ylläpitää tätä perintöä ja auttaa kehittämään toimintaamme vastaamaan entistä paremmin nykypelaajan tarpeita ja toiveita. Asiat meillä on jo hyvin, vaikka kehitettävää tunnustamme olevan koko ajan. Kuitenkin 60-vuotisen historiamme ja upeiden kenttien ja miljöömme puolesta välillä olisi hyvä myös malttaa pysähtyä ja nauttia – golfista, kentistä, niin seurastamme kuin myös peliseurasta, tunnelmasta ja oulungolfilaisuudesta.
Kehittämistyötä on tehty tiiviissä yhteistyössä niin brändityöryhmän, toimiston väen kuin yhteistyökumppanimme 2Up Golf Agencyn kanssa. 2Upin tutustuminen toimintaamme ja yhteisöömme myös paikan päällä on ollut olennainen osa yhteistyötä. Yhdessä pelaajien, brändityöryhmän, johtokunnan ja 2Upin kanssa olemme miettineet mitä olemme nyt ja mitä haluamme olla tulevaisuudessa.
Nyt julkaistaan uudistettu brändi, ilme ja nettisivut. Loppukesän mittaan näette brändityön tuloksia syvemmin. Ensi kauden alkuun myös kenttien ilme päivittyy uuden brändin mukaisesti fyysisillä pinnoilla.
Brändityöryhmä ja me toimiston väki olemme uudistukseen erittäin tyytyväisiä. Kehittämisen ja brändiuudistuksen tavoitteena on, että pelaajat kantavat logoamme ylpeästi rinnassaan myös kentän ulkopuolella. ‘’Parhaimmillaan meillä brändi viestii sekä vetovoimaisesta urheiluseurasta että oulungolfilaisesta elämäntavasta – jostain suuremmasta, kuin ainoastaan golfkentästä.’’, sanoo Pete